فروشگاه اینترنتی شایان

فروشگاهی جامع برای همه ایرانیان

RSS فروشگاه شماره 1 پروفایل تماس با مدیر عناوین مطالب صفحه اصلی
موضوعات
موسیقی
دانلود آهنگ های روز
دانلود آهنگهای قدیمی
بیوگرافی
دانشمندان
هنرمندان و ادبا
پزشکی
آناتومی بدن انسان
بیماریها و پیشگیری
بهداشت بانوان
تغذیه
دانستنیها
اجتماعی
بانوان - ازدواج و زناشویی
خانه و خانواده
جوانان
کودک و نوجوان
مهارتهای زندگی
اقتصاد
بازار سرمایه و بورس
کسب و کار و اشتغال
تولید و صنعت
فرهنگی و هنری
تاریخ
گردشگری
آموزش
پرورش و تولید قارچ دکمه ای
آموزش پرورش زنبور عسل
آموزش پرورش گوسفند
آموزش پرورش گاو شیری
آموزش عکاسی
تکنولوژی و موبایل
اخبار
پیوندها
سیستم همکاری در فروش
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فروشگاه اینترنتی شایان و آدرس shayanmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه
حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه
الوقلیون

آرشیو پیوندهای روزانه
طراح قالب وبلاگ

Powered By LoxBlog.COM

پدیده یا بیماری رینود چیست؟

 

 

 

سردی دست و پا, رینود

بیماری رینود شرایطی است که طی آن قسمت‌هایی از بدن مانند انگشتان دست و پا، نوک بینی و گوش‌ها بی‌حس و سرد می‌شوند. در رینود عروق خونی انگشتان دست و پا، بینی و گوش درگیر می‌شوند.
استرس و سرما از جمله عوامل مستعد کننده بیماری هستند. این بیماری میان زنان شایع‌تر است.

اگر چه می‌توان این مشکل را کاهش داد، اما درمان آن با توجه به شدت و شرایط متفاوت است.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
رژیم آب چیست؟

 

 

 

رژیم چاقی, روشهای لاغر شدن

رژیم آب که برخی آن را با نام رژیم آب سرد نیز می شناسند، یکی از جدیدترین روشها برای آب کردن چربیها محسوب می شود. رژیم آب به سایر رژیم های رایج امروزی که خوردن برخی مواد غذایی را محدود و یا به کل ممنوع می کنند ، شباهت چندانی ندارد. رژیم آب مصرف غذا را برای شما محدود نمی کند و به ورزش هم احتیاج ندارد. کسانی که رژیم آب می گیرند می توانند هرچه که دلشان می خواهد مصرف کنند و در نهایت وزن خود را کاهش دهند.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
علاج دردهایتان کف پای شماست!

 

 

درمان بیماری, کف پا

رفلکسولوژی ازجمله تکنیک‌های طب‌مکمل است که برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شیوه درمانی درمانگران با فشار دادن نقاط خاصی از کف پا و دست  برای درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌های جسم و روح اقدام می‌کنند. این شیوه درمانی در کنار تکنیک‌های دشوار، متدهای ساده‌ای دارد که با یادگیری آنها می‌توانید برخی از نیازهای ابتدایی خود برای تسکین و بهبود درد را در خانه و محل کار برطرف کنید. به عنوان مثال می‌توانید هنگام سردرد، دندان درد، تنگی نفس، کاهش انرژی یا دردهای مفصلی از این تکنیک‌ها کمک بگیرید. به این ترتیب با شناختن نقاط بازتاب درمانی و یادگیری شیوه‌های انجام می‌توانید برای مدت زمان طولانی از مصرف مسکن‌های شیمیایی بی‌نیاز شوید.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
علل ورم پا و درمان آن

 

 

 

درمان ورم پا, علل ورم پا

ادم (edema) یا خیز – تورم ناشی از تجمع مایع در بافت‌های بدن شما- بیشتر از همه در پنجه پاها، قوزک پاها و ساق پاها روی می‌دهد. …

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
تفاوت مرگ مغزی با کما چیست؟

 

 

 

علایم سکته مغزی, کما

مغز به‌عنوان پیچیده‌ترین عضو بدن جایگاه احساسات، غرایز، تفکر و بسیاری از واکنش‌های آدمی است و کوچک‌ترین آسیب به آن می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. این روزها عبارت مرگ مغزی را زیاد می‌شنویم، اما این بیماری که همه از شنیدن نامش متاثر می‌شوند، چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟مرگ مغزی به‌معنای از دست دادن تمامی عملکردهای مغز است و در پی توقف کامل جریان خون به این عضو حساس بدن به وجود می‌آید.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
پرولاپس(افتادگی)دریچه قلب:علل،علائم و عوارض آن

 

 

پرولاپس دریچه میترال, بیماریهای قلب و عروق

پرولاپس دریچه میترال یا افتادگی دریچه میترال ( MVP) یک اختلال شایع دریچه میترال است. که دراین اختلال دریچه ای لت‌ها بزرگ و طویل وضخیم می‌شود ودرهنگام انقباض قلب لتهای دریچه به سمت داخل دهلیزچپ کشیده می‌شوند که گاهی اوقات در این حالت یک یا هر دو دریچه ممکن است خوب بسته نشوند که باعث بازگشت (پس‌زنی) خون می‌شود. این پس زنی خون می‌تواند منجر به سوفل قلب یا صدای غیرطبیعی در قلب که مربوط به جریان خون غیرطبیعی است . پس‌زنی میترال معمولاً حالت خفیفی دارد دراین اختلال بعضی از قسمت های ساختمانی دریچه شامل گشادی رینگ دریچه ولتهای دریجه و تاندون کشیده وضخیم میشود که زمینه برای نارسایی دریچه یا تشکیل لخته یا سوار شدن عفونت روی دریچه را فراهم می کند .

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
آخرین فرصت شما برای قد‌بلند شدن

 

 

«هروقت می‌خواهم به مهمانی بروم، قصه همین است! یا یک جفت کفش با پاشنه‌های خیلی بلند می‌پوشم که از اول تا آخر مهمانی نمی‌توانم قدم از قدم بردارم و آخرش هم با کمردرد و پادرد راهی خانه می‌شوم! یا موهایم را به شدت می‌کشم و بالای سرم می‌بندم تا شاید قدم بلندتر از چیزی که هست، به نظر بیاید!

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
درمان میخچه، بدون درد وخونریزی

 

 

 

 

درمان میخچه, میخچه پا

زندگی کردن با میخچه یکی از سخت‌ترین و دشوارترین مشكلات روی زمین است. بی‌شک کسی دوست ندارد با یک میخچه دردناک در خیابان قدم بزند یا برای انجام کارهای روزانه خود از این سر شهر به آن سر شهر برود. میخچه یکی از مشکلات رایجی است که بیشتر انسان‌ها دست کم یک‌بار آن را در طول زندگی تجربه می‌کنند. میخچه در نقاط مختلف پا به ویژه در ناحیه انگشتان و مفاصل آن دیده می‌شود. درحقیقت میخچه واکنشی است که پوست بدن در برابر فشارهایی قرارمی‌گیرد که به صورت مستمرو به دلایل مختلف مثل تنگی کفش یا اضافه وزن به سطح پوست وارد می‌شود و به صورت برآمده و ضخیم شدن پوست به اندازه یک دانه عدس یا ذرت پیش می‌رود. بی‌توجهی به درمان میخچه گاهی افراد را وادار به انجام جراحی و خارج کردن آن از بدن می‌کند، درحالی که درمان میخچه یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌هاست به شرط آنکه درمان آن در زمان مناسب انجام شود. برای درمان این عارضه راه‌های مختلفی در شیوه‌های درمانی طبیعی و خانگی در سراسر جهان وجود دارد که برخی از موثرترین آنها را با هم مرور می‌کنیم.

 

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
اتفاقی ساده که باید جدی گرفته شود

 

 

 

کنترل خونریزی بینی, خون دماغ

خونریزی بینی - این عارضه به علت پاره شدن رگ های کوچک خونی در داخل بینی اتفاق می افتد. افرادی که بیشتر در معرض خطر خونریزی بینی هستد، یکی کودکان به علت حساس بودن خیلی زیاد رگ هایشان هستند و دیگری افراد سالخورده به دلیل فشار خون بالا می باشند. شایع ترین محل خونریزی دماغ در کودکان و جوانان قسمت قدامی تیغه بینی است.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
۹ علت خون ریزی لثه

 

 

 

بیماری لثه, خون ریزی لثه

غذاهای آماده به دندان ها هم آسیب می زند

افرادی که از نخ دندان استفاده می کنند، گاهی دچار خون ریزی لثه می شوند. به نقل از سایت «MSN» خون ریزی لثه طبیعی نیست. خون ریزی هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن نشانه بیماری لثه است و باید با مراجعه به پزشک آن را درمان کنید.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
میگرن چیست؟

 

 

 

درمان میگرن, میگرن چیست؟

میگرن، سردردی تپش دار است که معمولا نیمی از مغز را در بر می گیرد. چنین سردردی به اندازه ای شدید و طولانی است - چهار ساعت - که می تواند زندگی روزانه فرد را مختل کنند.

از هر 10 شهروند آمریکایی یک نفر به این نوع سردرد مبتلا است، اما تعداد زیادی از افراد اعلام کرده اند که سردردهای تنشی و سینوسی را با سردرد میگرنی اشتباه گرفته اند.
مواد غذایی، اضطراب و تغییرات هورمونی می تواندد سبب تشدید میگرن شوند.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
اسراری برای حفظ سفیدی دندان ها

 

 

 

روش های سفید کردن دندان, سفیدی دندان ها

داشتن دندان های سفید احساس جوانی و اعتماد به نفس را افزایش می دهد و در عین حال موجب می شوند که در برخورد با دیگران تاثیر روانی خوبی روی آنها بگذارید.
اکثر ما وقتی تبلیغات تلویزیونی و مجلات را در مورد روش های سفید کردن دندان ها می بینیم به فکر می افتیم که در این زمینه اقدامی کنیم و در نتیجه لبخندی زیبا داشته باشیم اما گاهی نگران اثرات سوء استفاده از این روش ها هستیم.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
نقرس شناسی!

 

 

 

 

بیماری نقرس, علائم نقرس

د‌ر قد‌یم آن را بیماری پاد‌شاهان و ثروتمند‌ان می‌د‌انستند‌، اما برخی آمارها حاكی از آن است كه تا 3د‌رصد‌ از جمعیت جهان به بیماری نقرس د‌چار هستند‌ كه بسیاری از آنها از بیماری خود‌ آگاه نیستند‌.

 

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
پنج مشکل کذایی و پنج نسخه غذایی

 

 

 

نفخ کردن, ورم کردن شکم, ریفلاکس معده

خیلی از افراد بعد از غذا خوردن، نفخ می‌کنند. خیلی‌های دیگر، ترش می‌کنند. بعضی‌ها دل‌درد می‌گیرند و بعضی‌های دیگر هم سکسکه‌شان می‌گیرد. این‌ها بخشی از مشکلاتی است که گاهی بعد از صرف وعده‌های اصلی غذا به سراغمان می‌آید...

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
علل زانودرد چیست؟

 

 

 

زانو درد, درد زانو

زانو درد بسته به سن افراد علل مختلفی دارد. به طور کلی زانودردها به دو دسته تقسیم می شوند:

یکی آنهایی که علل ثانویه دارند، مثلا فردی که دچار شکستگی زانو شده است.

در یکسری افراد هم زانودرد علت اولیه دارد، مانند افرادی که التهاب مفصل (آرتریت) زانو شده اند و غضروف مفصل زانوی آنها تخریب شده است.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
آندوسکوپی معده چطور انجام می‌شود؟

 

 

 

 

آندوسکوپی معده, بیماری معده

آندوسکوپ، وسیله‌ای است که توسط آن می‌توان درون مری، معده و اثنی‌عشر را مشاهده نمود.

آندوسکوپ های اولیه فقط از چند آینه و عدسی ساخته شده بودند، اما از سی سال پیش، آنها جای خود را به دستگاه های حاوی فیبر نوری دادند که با استفاده از آنها، تصاویر بسیار واضح و روشنی از درون بدن بدست می‌آید.

 

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
بیماران قلبی قبل از سفر چه اقداماتی باید انجام دهند؟

 

 

 

بیماران قلبی, سفر هوایی

بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی باید با صلاحدید پزشك معالج اقدام به سفر كرده و اقدامات لازمی را برای مسافرت و سفر هوایی انجام دهند.

مسافرت های هوایی،روشی ایمن تر ازحمل و نقل جاده ای است؛اما همانطور كه درمنزل یا محل كار حوادث ناشی از بیماری های قلبی می تواند اتفاق بیفتد؛در هنگام جابجایی مسافران در زمان طولانی نیز ممكن است حادثه قلبی رخ دهد كه البته بروز این حوادث در هنگام پرواز به دلیل برخی ویژگی ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
9 شگرد خانگی برای رفع بوی بد دهان

 

 

رفع بوی بد دهان,بوی بد دهان,درمان رفع بوی بد دهان

 

مسواک کردن با جوش شیرین نیز در رفع بوی نامطبوع دهان بسیار موثر است چون مولکول‌های بو را به خود جذب می‌کند و خواص ضدباکتریایی دارد.

مواردی چون جویدن جعفری، استفاده از چاشنی‌های معطر پس از هر وعده غذایی، مسواک کردن با جوش شیرین، مصرف کرفس و ... در رفع بوی بد دهان موثرند.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
همه چیز راجع به پولیپ بینی

 

 

پولیپ بینی، رشد توده ای نرم، بدون درد و غیرسرطانی در پوشش داخلی حفرات بینی و یا سینوس ها است. آنها مانند قطرات اشک و یا انگور آویزان می باشند.

پولیپ بینی, درمان پولیپ بینی

پولیپ بینی می تواند در هر سنی وجود داشته باشد، اما بیشتر در جوانان و میانسالان وجود دارد.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
درباره "آب سیاه" چه می دانید؟

 

 

 

بیماری چشمی, آب سیاه

آب سیاه برای بسیاری از افراد بیماری ترسناكی محسوب می‌شود.

ترسناك به این علت كه در بیشتر موارد این بیماری در مراحل اولیه بی‌علامت بوده و بیمار را از وجود خود آگاه نمی‌كند و به همین دلیل، گلوكوم به عنوان دزد بینایی نیز مشهور است.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
۱۰ فرمول ساده برای چکاپ شخصی

 

 

 

رنگ ادرار, چکاپ شخصی


1) به خودتان نگاهی بیندازید:
هر ۳ یا ۴ ماه خودتان به شخصه یا همراه با یکی از اعضای خانواده نگاهی به پوست دست، پوست‌سر، نوک انگشتان، اطراف ریشه ناخن و زیر بغل خود بیندازید. بروز هرگونه تغییر شکل با تغییر رنگ در خال‌ها یا روی پوست و ظهور لک‌های قرمز به این معنی است که لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
6 بیماری شایع در مردان

 

 

 

سرطان پروستات, بیماری مردان

شاید بیشتر افراد وقتی اسم کلمه سلامت را بشنوند، یاد قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه یعنی سالمندان، زنان و کودکان بیفتند. اگر چه از لحاظ قوای بدنی، مردان قوی تر از زنان هستند، اما نباید فراموش کرد که آنها در برابر برخی بیماری‌ها آسیب پذیرترند. خوشبختانه بسیاری از بیماری‌هایی که سلامت مردان را تهدید می‌کنند، قابل پیشگیری هستند.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
8 سردرد خطرناک

 

 

 

سردرد خطرناک, سردرد

سردرد خطرناک

بخش عظیمی از سردردها عصبی هستند و تنها یک تا دو درصد از سردردهای جامعه علت عضوی مانند تومور مغزی یا ضایعه فضاگیر دارند. حدود ۹۸ درصد سردردها خوش‌خیم و قابل بهبودند.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
با روش های مقابله با آلرژی فصلی آشنا شوید

 

 

 

آلرژی فصلی, حساسیت فصلی

آلرژی چیست؟
آلرژی واكنش افراطی سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف است .یکی از مسائلی که برخی از مردم با آن در فصل بهار، مواجه می‌شوند، آلرژی فصل بهار است. این آلرژی ناشی از استنشاق گرده‌های گیاهی ناشی از گرده‌افشانی گیاهان است. به عبارت بهتر آلرژی فصلی واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن به موادی است که به ظاهر، مضر نبوده و بی‌ضرر هستند، اما بدن نسبت به آنها واکنش‌های شدیدی نشان می‌دهد. این آلرژی یکی از شایع‌ترین انواع آلرژی‌هاست.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
با دندان‌درد در ایام تعطیل چه کنیم؟

 

 

 

درمان دندان‌درد, شکستگی دندان

می‌خواهم بدانم در صورت ابتلا به دندان‌درد یا شکستگی دندان در تعطیلات نوروز یا در مسافرت باید چه اقدامات اورژانسی تا رسیدن به مرکزی که دندان‌پزشک داشته باشد، انجام دهیم؟...

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
با دندان‌درد در ایام تعطیل چه کنیم؟

 

 

 

درمان دندان‌درد, شکستگی دندان

می‌خواهم بدانم در صورت ابتلا به دندان‌درد یا شکستگی دندان در تعطیلات نوروز یا در مسافرت باید چه اقدامات اورژانسی تا رسیدن به مرکزی که دندان‌پزشک داشته باشد، انجام دهیم؟...

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
سرطان روده باریک

 

 

 

تشخیص سرطان روده, سرطان روده باریک


روده باریک حدود 6 متر طول دارد و بین معده و روده بزرگ قرار گرفته است. عملکرد اصلی روده باریک، هضم و جذب مواد غذایی می باشد. گاهی این قسمت از دستگاه گوارشی دچار سرطان می شود، البته باید گفت که سرطان روده بزرگ بسیار شایع تر از سرطان روده باریک می باشد.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
انواع آسیب ناخن

 

 

 

انواع آسیب ناخن, ناخن های دست

ناخن های دست رشدشان سریع تر از ناخن های پا می باشد و سه میلیمتر در ماه رشد می کنند و شش ماه طول می کشد تا ناخن دست بالا بیاید. ناخن های پا در هر ماه، یک میلیمتر رشد می کنند و 12 تا 18 ماه طول می کشد تا ناخن پا بالا بیاید.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب
عکسهای مانوئلا در سریال شیطان میداند

 

 

 


عکس های مانوئلا,عکس های مانوئلا در سریال شیطان میداند,تصاویر مانوئلا

 

 

عکس های مانوئلا,عکس های مانوئلا در سریال شیطان میداند,تصاویر مانوئلا

 

 

عکس های مانوئلا,عکس های مانوئلا در سریال شیطان میداند,تصاویر مانوئلا

 

عکس های مانوئلا,عکس های مانوئلا در سریال شیطان میداند,تصاویر مانوئلا

 

 

عکس های مانوئلا,عکس های مانوئلا در سریال شیطان میداند,تصاویر مانوئلا

 

 

عکس های مانوئلا,عکس های مانوئلا در سریال شیطان میداند,تصاویر مانوئلا

 

 

عکس های مانوئلا,عکس های مانوئلا در سریال شیطان میداند,تصاویر مانوئلا

برچسب‌ها: <-TagName->
زندگینامه توماس ادیسون

 


 

 نیکده

 

 

 

توماس الوا ادیسون (۱۱ فوریه ۱۸۴۷ - ۱۸ اکتبر ۱۹۳۱) مخترع و بازرگانی آمریکایی بود. او وسایل متعددی را طراحی یا کامل کرد که مهم‌ترین و معروفترین آنها لامپ الکتریکی است.

 

 

ادیسون در طول حیات علمی خویش توانست ۲۵۰۰ امتیاز اختراع را در ایالات متحدهٔ آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به نام خود ثبت کند که رقمی حیرت‌انگیز و باورنکردنی به نظر می‌رسد. واقعیت این است که بیشتر اختراعات وی تکمیل شدهٔ کارهای دانشمندان پیشین بودند و ادیسون کارمندان و متخصصان پرشماری در کنار خود داشت که در پیشبرد تحقیقات و به سرانجام رسانیدن نوآوری‌هایش یاریش می‌کردند.

 

 

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه‌‌ی مطلب

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ
فروشگاه جامع اینترنتی شایان با هزاران محصول کارآمد و مرغوب و با قیمتی مناسب در خدمت هموطنان عزیز در سراسر کشور میباشد
آخرین مطالب
مننژیت را با سرماخوردگی اشتباه نگیرید
نارسايي كليه خبر نمي‌‌‌‌دهد
راه های رفع گرفتگی بینی
اطلاعاتی کامل درباره بیماری صرع
بيماري بهجت چيست و آيا درمان دارد؟
7 بیماری رایج پاییزی
چطور از شر پینه پا خلاص شویم ؟
درمان و علائم بیماری جذام
۲ شربت خانگی برای سرفه های خشک
علائم و درمان شقاق مقعدی
بیماری برونشکتازی چیست؟
بیماری بری بری چیست؟
علل افتادگي پلک و راههاي پيشگيري و درمان آن
عفونت ریه و چند نمونه از بیماری‌های آن
وقتی گوش هایتان خوب نمی شنود
مشکلات گوارشی مردان را جدی بگیرید
هشدار! مراقب سرطان سینه باشید
درمان حساسیت دندانی
ناگفته های اشک چشم و درمان خشکی چشم
شما هم به رفلاکس مبتلا هستید؟
آرشیو
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
برچسب ها
امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 14887
تعداد مطالب : 98
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1